سئوی وب سایت

سئوی وب سایت

سئو وب سایت

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)
این بخش یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌های سئو است. ما اصطلاح طنزی داریم که می‌گوید «اول پلاک را ببین؛ بعد ماشین را بشور». ماجرا به طنزی برمی‌گردد که فردی بعد از شستن ماشین‌اش متوجه می‌شده ماشین شخص دیگری را شسته. بسیاری از کسانی که به دنبال سئو سایت هستند کلمات کلیدی اشتباهی را برای اهداف سئویی‌شان انتخاب می‌کنند و پس از موفقیت در این واژه متوجه می‌شوند که اتفاق مثبتی برای کسب‌وکارشان رخ نداده.

ما با تکنیک‌های کیورد ریسرچ ابتدا همه کلمات کلیدی مستعد رتبه گرفتن را پیدا می‌کنیم. سپس بر اساس معیارهایی کلمات کلیدی را استنتاج می‌کنیم که برای کسب‌وکار شما پول‌ساز باشد. برای این کار تعامل فکری نزدیک بین منتوریکس و شرکت شما نیاز است. خروجی کار keyword Map است که چراغ راه ما خواهد شد. مراحل به صورت خلاصه به شرح زیر است:
پیدا کردن تمامی کلمات مستعد با کمک ابزارهای تخصصی
بررسی Market و رقبا
بررسی احتمال نرخ تبدیل کلمات (Conversion Probability)
Keyword Mapping

مزایای سئو وب سایت

با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو انجام می پذیرد، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که یکی از مهمترین روش های افزایش بازدید سایت ، بهبود سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. این موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم عمده بازدید کنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.

به عبارت دیگر می توانیم امیدوار باشیم بیشتر این بازدید کنندگان قابلیت تبدیل به مشتری واقعی را دارا هستند. شایان ذکر است عوامل بسیاری در نهایی کردن عملیات فروش موثر هستند که تیم حرفه‌ای وب رمز توانایی دارد

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

استراتژی محتوایی و برنامه‌ریزی آن

در این بخش به سراغ یک استراتژی محتوا تر و تمیز و پرقدرت محتوا می‌رویم، یعنی ابتدا بررسی می‌کنیم کسانی که رتبه‌های خوبی گرفته‌اند چه محتواهایی تولید کرده‌اند (به اصطلاح همان Content Gap را استخراج می‌کنیم)، سپس از همان کیوورد ریسرچ برای ایده محتوایی استفاده می‌کنیم؛ یعنی چه چیزهایی می‌توانیم تولید کنیم که نقش توپخانه سئو را بازی کند. نهایتاً با یک سری کارهای دیگر به یک تقویم محتوایی (Content Calendar) منظم می‌رسیم که نشان می‌دهد این محتواها توسط چه کسی و در چه زمانی باید تولید شوند.

این تمام راه نیست؛ اغلب نیاز است که محتواهای سئویی درجه 1 برای صفحات لندینگ بنویسیم. این کار کاملا تخصصی است و ما در تیم‌مان کسانی داریم که می‌توانند جادو کنند. در حقیقت با کمک کشف کیوردهای LSI و Subtopicهای مرتبط به یک واژه چنان محتوایی بسازند که مطمئن باشیم گوگل آن را دوست خواهد داشت.

اگر تیم محتوا داشته باشید ما به شما کمک می‌کنیم که این مسیر را پیش ببرید، اگر خیر تمامی این مرحله را خودمان به عهده خواهیم گرفت. شاید کمی غیر فروتنانه به نظر برسد، اما ما خودمان را به صورت جدی در تولید محتوا از بهترین‌ها (و احتمالا بهترین) می‌بینیم و قصه‌های موفقیت فراوانی در تولید محتوا داریم که می‌تواند این ادعا را ثابت کند. نهایتاً به صورت خلاصه کارهای زیر را در بخش محتوا انجام می‌دهیم:
کشف Content Gap و Keyword research برای ایده‌های محتوا
تهیه Content Calendar دقیق
تدوین محتواهای لندینگ‌های سئویی

اولین گام جهت شروع فرایند بررسی و تحلیل رفتار کاربران در سایت نصب سرچ کنسول است.
تحقیق کلمات کلیدی مهم‌ترین اقدامی است که بر پایه آن می‌توانیم استراتژی کسب و کار شما را تدوین کنیم. درصورتی که تحقیق کلمات کلیدی جامع و کامل باشد، علاوه بر کسب از شناخت بازار و رقبا، نیاز مخاطبان خود را هم می‌توانیم شناسایی و جهت برآورد کردن آن‌ها برنامه‌ریزی نماییم. در نهایت گزارشی کامل از کلمات کلیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
.
تحقیق کلمات کلیدی تنها شروع کار است. مهم‌ترین اقدام پس از آن، دسته‌بندی و مرتب‌سازی این کلمات است تا بتوانیم نتایجی معنادار از آن استخراج کنیم. همچنین با استفاده از دسته‌بندی و جداسازی کلمات کلیدی اصلی و فرعی، می‌توانیم اولویت‌های خود را مشخص و بر اساس آن برای هدفگیری صفحات مختلف سایت خود برنامه‌ریزی کنیم.
وضعیت سئوی داخلی سایت شما با استفاده از ابزارهای تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. کسب شناخت از وضعیت فعلی سئوی سایت به ما کمک می‌کند تا هدفگذاری دقیق‌تری داشته باشیم. در پایان این مرحله، گزارش دقیقی از وضعیت لینک‌سازی داخلی، تگ‌های H، عنوان‌ها، متاتگ‌ها و محتوای هر صفحه در اختیار شما قرار می‌گیرد.
وضعیت سئوی خارجی سایت بخصوص کمیت و کیفیت لینک‌سازی‌ها باید بررسی شوند. در نتیجه این بررسی‌ها، لینک‌های بی‌کیفیت و اسپم شناسایی خواهند شد. همچنین وضعیت توزیع انکرتکست‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحات لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد. در نهایت، گزارش کاملی از کیفیت و کمیت لینک‌‌های ساخته شده به شما ارائه می‌گردد تا بر اساس آن بتوانیم برای لینک‌سازی و رپورتاژ برنامه‌ریزی کنیم.
شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا به ما دید روشن‌تری نسبت به بازار رقابتی می‌دهد. در نتیجه می‌توانیم برنامه‌ریزی زمانی و مالی دقیق‌تری داشته باشیم و با آگاهی کامل وارد بازار رقابتی شویم. در پایان این تحلیل، گزارش کامل از وضعیت رقبای حوزه کسب و کار شما در اختیارتان قرار می‌گیرد.
لینک‌سازی مبحث بسیار حساسی در سئو است و در صورت اشتباه با جریمه گوگل مواجه خواهید شد. بنابراین باید طبق یک برنامه زمانی مناسب و هدفمند کار لینک‌سازی سایت شما انجام شود. در این مرحله، سایت‌هایی که لینک‌سازی در آن‌ها برای سایت شما اولویت و تاثیر بیشتری دارد مشخص می‌شوند و علاوه بر آن، سایت‌های مناسب برای رپورتاژ نیز به شما معرفی خواهند شد.
پس از تحقیق جامع کلمات کلیدی، ایده‌های کلی متنوع و هدفمندی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن بتوانید برای تولید محتوای وبلاگی سایت خود برنامه‌ریزی کنید.
اینکه در سایت خود چند صفحه باید داشته باشید و هر صفحه با چه کلماتی هدفگیری شود، پس از تحقیق کلمات کلیدی مشخص می‌گردد. علاوه بر آن، ساختار کلی صفحات که تلفیقی از کلمات کلیدی، اصل سئو و تجربه کاربری است، مشخص و در گزارشی کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد. بر اساس این گزارش مشخص می‌شود که چه صفحاتی باید در سایت داشته باشید و هر صفحه چه عنوانی باید داشته باشد.

جواب سوالتو

 نگرفتی ؟

تماس با کارشناسان

برای مشاوره رایگان

021-88940273

لطفا برای کمک به بهبود خدمات مجموعه ما از طریق ستاره های رو به رو به ما رائ دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]